Maturski ispit iz maternjeg nije položio 501 učenik, samo 100 petica
- Autor onogost.me
- 03.06.2024. u 15:59
Direktor Ispitnog centra Miloš Trivić zapitao je gdje je “nestalo 200 Luča” i zašto nijesu dobili petice na maturskom. On smatra da je to rezultat rigoroznih kontrola.
“U gimnazijama je 51 učenik iz CSBH dobio jedinicu, a u srednjim stručnim školama 450. Ove godine je najmanji broj realizovanih uvida. Imali smo 107 prigovora, 38 su usvojeni kao osnovani”, rekao je Trivić na konferenciji za novinare i napomenuo da je ranije bilo i preko 300 prigovora.
Naglasio je da je napravljen veliki iskorak, te da prepisivanja nije bilo.
“Ovo je rezultat rada učenika i njihovog znanja”, naglasio je Trivić.
Kazao je i da je oko 20 prigovora uticalo na ocjenu.
Na kraju osnovne škole rezultat je slabiji iz maternjeg. Ukupno 264 učenika dobilo je jedinice, samo 56 na kraju školovanja imalo tu ocjenu.
“Petica je bilo 1.620, a na eksternoj provjeri znanja 591”, rekao je Trivić.
Polumaturanti su postigli slab rezultat i iz matematike.
“Njih 188 je imalo jedinice, a na eksternoj 1.244. Brine podatak da je šest učenika imalo zaključnu peticu, a na eksternoj su dobili jedinicu”, istakao je Trivić.
Ministarka prosvjete Anđela Jakšić-Stojanović rekla je da postoji nesklad u pokazivanju znanja u školi i na eksternim testovima.
“Nerado u obrazovnom procesu dajemo jedinice, neopravdano. Prilično smo darežljivi kada su u pitanju petice. Veliki je raskorak i kada su u pitanju rezultati, broj Luča. Prvi put imamo predstavljanje realnog stanja. Promijenjeni su svi pravilnici koji se odnose na proces testiranja”, kazala je ona.
Ministarka je rekla da se mora raditi, između ostalog, sa nastavnicima, da se preispitaju kriterijumi koji se odnose na dobijanje luča.
,,Pričajmo iskreno, bez uvreda, laži i spinovanja.”
Ovaj razgovor se vodi prema Onogoštovim pravilima. Molimo, pročitajte pravila prije ulaska u diskusiju.
Povezani članci
- Društvo
- u
- 0
- Društvo
- u
- 0
- Društvo
- u
- 0
1
Ово је резултат “рада” оних који преносе знање тој дјеци. Да нема приватних часова, не би знали ни оволико. Најлакше је пребацити кривицу на дјецу- “ништа их не интересује, безобразни су, неваспитани, имају превише права” и тиме су оправдали то што предају по лошим уџбеницима, по методама из 15. вијека, и даље цијене “бубање”, а гуше слободно изражавање и креативност, јер није по директивама неких што управљају. И не може се упоређивати оцјена на крају разреда са оцјеном на тесту , јер се на тесту полаже цјелокупно градиво основне или средње школе. Него, најважније је да су они скенирали дјецу као криминалце, а оне колеге који су прошверцовали и открили тестове не смију ни да помену.