ALFA Centar: U školama ne pristupaju ozbiljno pitanju bezbjednosti u saobraćaju

- Autor onogost.me
- 13.03.2016. u 10:52
Oblast poznavanja i poštovanja saobraćajnih propisa, prema riječima Nade Radović, koordinatorke programa bezbijednosti saobraćaja u “ALFA Centru”, nedovoljno je zastupljena u postojećem nastavnom planu i programu osnovnih škola u Crnoj Gori.
To je, kako ističe ona, potvrdilo sedmodnevno istraživanje koje je ta NVO sprovela u osam gradova na sjeveru Crne Gore, a istraživanje je takođe potvrdilo i činjenicu da je to pitanje zanemarljivo prisutno u međupredmetnom izučavanju, a vanformalnog obrazovanja, ili tzv. “saobraćajnih sekcija”, ili ga skoro i nema.
Radović dodaje das u saradnji sa Upravom policije realizovali seriju saobraćajnih časova tokom kojih su učenici, osim interaktivnog predavanja o saobraćajnim pravilima i propisima, imali priliku i da razgovoraju sa predstavnicima saobraćajne policije i da se upoznaju sa njihovom ulogom, zadacima i opremom koju koriste u svakodnevnom radu.
“ U razgovoru sa osnovcima uočeno je da postoji osnovno predznanje o saobraćajnim pravilima i propisima, ali još uvijek nedovoljno da bi se njihovo samostalno učešće u saobraćaju moglo nazvati bezbjednim. Razlog je upravo to što se u školskoj nastavi temi bezbjednost saobraćaja ne pristupa na ozbiljan način, pa su učenici uskraćeni za nova znanja iz ove oblasti. Uglavnom je sve prepušteno individualnom doživljaju nastavnog kadra, a svima znane “saobraćajne sekcije” su nažalost, zaboravljene, kaže Radović.
Ona naglašava das u, realizujući saobraćajne časove, članovi “Alfa centra” učenicima predočili ozbiljnost ove teme i na konkretnim primjerima povređivanja njihovih vršnjaka u saobraćaju, a sve sa ciljem da učenici usvojeno znanje prenesu drugarim iz nižih razreda.
“ Zapazili smo da u školama u kojima pojedini nastavnici na ozbiljan način tretiraju ovu temu, znanje i saobraćajna kultura učenika su na veoma visokom nivou. Budući da je uvođenje posebnog školskog predmeta bezbjednosti, ili kulture saobraćaja u redovnu nastavu dugotrajan proces, ALFA Centar je svoju pažnju usmjerio na mogućnost međupredmetnog proučavanja ove oblasti, kako bi pomenutu temu učinili što vidljivijom i što prisutnijom u školskoj nastavi. S tim u vezi, organizovaćemo niz savjetovanja sa direktorima osnovnih i srednjih škola sa ciljem ukazivanja na ovu mogućnost”, zaključuje Radović, i napominje da će nastaviti sa realizacijom saobraćajnih časova u osnovnim školama na primorju.
,,Pričajmo iskreno, bez uvreda, laži i spinovanja.”
Ovaj razgovor se vodi prema Onogoštovim pravilima. Molimo, pročitajte pravila prije ulaska u diskusiju.
Povezani članci
- Društvo
- u
- 0
- Društvo
- u
- 0
- Društvo
- u
- 0