Informacije o vremenu su trenutno nedostupne.

“Novinarstvo donosi rezultat - utiče na vašu zajednicu ili društvo na najprogresivniji način”

Mladi nastavnici nedovoljno pripremljeni za izvođenje nastave

Ilustracija
  • Autor onogost.me
  • 04.01.2017. u 15:15

Na Univerzitetu Crne Gore postoji prilični disbalans kada je riječ o nastavi iz pedagoško-metodičke grupe predmeta, koja ima važnu ulogu u obrazovanju budućih nastavnika razredne i predmetne nastave. 

Stiče se utisak da i po završetku studijskih programa u kojima je zastupljena ova grupa predmeta svršeni studenti započinju radni angažman u školi nedovoljno pripremljeni za rad u realnim radnim uslovima, tj. da tek tada počinju da stiču praktična znanja o funkcionisanju nastavnog procesa, ocijenjeno je iz Ministarstva prosvjete.

Zbog nedovoljne opremljenosti i škola i fakulteta neophodnim učilima, svršeni studenti nijesu dovoljno pripremljeni za izvođenje nastave u kabinetima, čak ni u onim školama koje te kabinete imaju (kabinet za fiziku, hemiju i biologiju).

„S obzirom na to da Univerzitet Crne Gore nije više jedina visokoobrazovna institucija u Crnoj Gori u kojoj se školuju kadar za rad u obrazovnim ustanovama, potrebno je na nacionalnom nivou propisati minimum zastupljenosti pedagoško-metodičke grupe predmeta u studijskim programima na kojima se školuju budući nastavnici u obrazovno-vaspitnim ustanovama“, navodi se u Strategiji obrazovanja nastavnika u Crnoj Gori.

Za nastavnike koji realizuju nastavu u stručnim školama, a koji su završili nenastavničke studijske programe (inženjeri različitih profila, ekonomisti, pravnici i dr.), potrebno je sagledati mogućnost stvaranja uslova da u toku inicijalnog obrazovanja studenti mogu da izaberu nastavničke smjerove i tako steknu potrebna pedagoško-psihološka i didaktičko-metodička znanja. Definisanje i propisivanje pedagoško-psihološkog i didaktičko-metodičkog minimuma znanja i vještina koji svi budući nastavnici moraju imati u svom kurikulumu, bez obzira na to da li univerzitetske diplome stiču na državnom ili privatnim univerzitetima i fakultetima, nameće se kao neophodnost.

„Potrebno je u toku inicijalnog obrazovanja nastavnika osnažiti partnerstvo između institucija u kojima nastavnici rade, u kojima će biti zapošljeni, industrije, licenciranih organizatora obuke i institucija visokog obrazovanja kako bi se dobila kvalitetna obuka i efikasna praksa. Promovisanje doprinosa istraživanja kvaliteta obrazovanja nastavnika i kvaliteta rada nastavnika i unapređenja na osnovu rezultata istraživanja je preporuka za donosioce odluka, ustanove koje obrazuju nastavnike i vaspitno-obrazovne ustanove. 13 Mogućnost da se unapređuje znanje stranih jezika nastavnika, uključujući stručnu terminologiju, tokom početnog obrazovanja nastavnika i programa stručnog usavršavanja potrebno je dodatno promovisati i cijeniti“, zaključuje se u dokumentu.

 

portalanalitika.me

,,Pričajmo iskreno, bez uvreda, laži i spinovanja.”​

Ovaj razgovor se vodi prema Onogoštovim pravilima. Molimo, pročitajte pravila prije ulaska u diskusiju.

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Povezani članci

Kako bi pomogli sugrađaninu Marku Raduloviću, kojem je potrebna transplantacija bubrega u klinici “Acibadem” u Turskoj, nikšićki muzičari i di-džejevi organizovaće humanitarnu svirku u nedjelju, 18. maja, na Trgu slobode.
Društvo mladih ekologa Nikšić (DMEN) organizovalo je trening pod nazivom „Upravljanje hemikalijama – rizici, opasnosti, obaveze“, u okviru projekta „Doprinos sigurnijem upravljanju hemikalijama“, uz podršku UNDP-a kroz kampanju podizanja svijesti o hemikalijama i upravljanju otpadom.