Informacije o vremenu su trenutno nedostupne.

“Novinarstvo donosi rezultat - utiče na vašu zajednicu ili društvo na najprogresivniji način”

Gradska kuća: “Dnevnik čitanja – vizualizacija kao podsticaj čitalačke aktivnosti učenika”

71866339_2371236872988881_8914561865342779392_n
onogost.me
  • Autor onogost.me
  • 07.09.2021. u 03:29

U Gradskoj kući večeras, sa početkom u 20h biće održana promocija knjige “Dnevnik čitanja - vizualizacija kao podsticaj čitalačke aktivnosti učenika” autora Miroslava Minića i Svetlane Jovetić - Koprivice.

Priručnik „Dnevnik čitanja – vizualizacija kao podsticaj čitalačke aktivnosti učenika“ objavljen je u izdanju Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva – Podgorica.  
Ova knjiga je svjedočanstvo pedagoških nastojanja autora Miroslava Minića i Svetlane Jovetić-Korpivice da na nov način upute učenike u važnost čitanja. Prepoznavši metodičke potencijale vizualizacije kao pedagoškog pristupa, urednica ovog izdanja Nađa Durković oblikovala je zanimljivu knjigu ne samo za nastavnike književnosti, već i za sve sadašnje i buduće čitaoce. 
Priručnik je nastao nakon dugogodišnjeg angažovanja profesora Minića sa učenicama i učenicima Gimnazije „Petar I Petrović Njegoš“ i izložbama kolaža nazvanih „Dnevnik čitanja“ u Fondaciji „Petrović Njegoš“, Knjižari „Karver“ i KIC-u „Budo Tomović“. Izložbe su predstavljale svojevrsni dokument o načinu na koji su učenice i učenice vizualizovali svoje doživljaje, shvatanja, ideje poimanja života na koje su ih podstakla književna djela. Autori priručnika su svoje iskustvo ranije podijelili sa kolegama prilikom realizacije programa obuke u Zavodu za školstvo Crne Gore. 
Kako je metod već ispitan u praktičnoj primjeni, u potpunosti je primjenljiv u nastavi od najnižih razreda osnovne škole, do završetka školovanja u gimnazijama i srednjim stručnim školama. U priručniku je dat poseban osvrt na primjenu ovog metoda u radu s darovitim učenicima, ali i poseban metodološki nacrt u radu s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama. 
Recezentkinja Tatijana Vujović istakla je da autori u šest poglavlja na 80 stranica promovišu saradnju, dijeljenje odgovornosti u procesu nastave/učenja, pravo na izbor, prostor da učenici izraze svoj stav, uvažavanje različitosti, razvijanje empatije i kreativnosti. 

„Rijetke su publikacije za nastavnike koje polaze iz prakse, od njenog preispitivanja i isprobavanja novih ideja, zatim evaluacije procesa do dijeljenja svojih iskustava sa kolegama na seminarima. Dnevnik čitanja je upravo prošao sve ove faze prije nego je stao među ove korice, u tome je i njegova dragocjenost“, navodi Vujović.

Veče je u organizaciji JU Narodna biblioteka “Njegoš” Nikšić, a u okviru manifestacije “Septembarski dani – Nikšić 2021” i Nikšićke kulturne scene 2021.

,,Pričajmo iskreno, bez uvreda, laži i spinovanja.”​

Ovaj razgovor se vodi prema Onogoštovim pravilima. Molimo, pročitajte pravila prije ulaska u diskusiju.

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Povezani članci

Predstava „Violina, daire i pegla“, iz najnovije produkcije Nikšićkog pozorišta, biće izvedena 8. juna na matičnoj sceni u Nikšiću. Nakon toga, predstava odlazi na dvodnevnu mini-turneju, tokom koje će se igrati: 9. juna u Narodnom pozorištu Istočno Sarajevo i 10. juna u Kulturnom centru Trebinje.
U bioskop Cinema 213 ove sedmice stižu četiri nova filma - akcija, triler “Balerina”, komedija “Feničanska šema”, drama “Životinja” i akcija “Kako da dresirate svog zmaja”.