Autor: onogost.me
Foto: pixabay.com
21:44
23.11.2020.

Zašto je zdravije spavati u hladnijoj sobi i izbjegavati pretople prostorije

Spavanje u pretoploj sobi ne samo da stvara nelagodu i znojenje, već mnogi propuštaju brojne pogodnosti koje bi mogli dobiti spavanjem u hladnoj sobi.


Temperatura od 18 stepeni celzijusa može značiti razliku između lošeg i mirnog sna, napominju stručnjaci.

Oni kažu da spavanje u hladnijoj sobi pomaže da ostanemo svježi i izgledamo mlađe. Spavanje u sobi s nižom temperaturom podstiče proizvodnju melatonina koji se naziva i tjelesnim hormonom spavanja. Takođe je antioksidans, što znači da služi kao hormon protiv starenja tijela, prenosi Klix.ba.

Spavanje u hladnijoj sobi bi takođe moglo pomoći i u sprječavanju nesanice. Studije ističu da je nekoliko oblika nesanice zapravo povezano s višim tjelesnim temperaturama. Mnogi ljudi s nesanicom imaju poteškoće s regulacijom tjelesne temperature, ograničavajući sposobnost gubitka topline.

Više temperature znače da tijelo oslobađa više hormona stresa zvanog kortizol. Hladnija soba može pomoći u održavanju nivoa kortizola, a to znači manje stresa i bolji kvalitet sna.

Spavanje u hladnoj sobi može smanjiti šanse za razvoj metaboličkih bolesti poput dijabetesa. Takođe, poboljšava nivo hormona rasta koji pomaže u prevenciji bolesti srca i depresije. Povišen melatonin takođe smanjuje rizik od Alchajmerove bolesti.

Kad smo u dubokom snu, naše tijelo obavlja ključne zadatke poput obnavljanja ćelija i konsolidacije memorije, ali nije u stanju da reguliše tjelesnu temperaturu. Povišenje temperature može nas probuditi iz dubokog sna, pa boravak u hladnoj sobi smanjuje šanse da se to desi.

Jedna od prednosti spavanja u hladnijoj sobi je ta što sprečava gljivične infekcije. Žene mogu spriječiti infekcije gljivicama spavajući u sobi u kojoj je niža temperatura. Bakterije i gljivice vole toplo i vlažno okruženju, pa ih hlađenje prostorije tokom noći može držati podalje.

Spavanje u hladnoj sobi može poboljšati i metabolizam tijela, aktivirajući "smeđe masti" koje sagorijevaju kalorije iz tijela. Takođe bi mogao pomoći u uklanjanju neželjenih masnoća iz tijela, što može rezultirati gubitkom kilograma.

I na kraju, spavanje u hladnoj sobi može imati umirujući učinak koji može pomoći u borbi protiv bolova i upala, što bi inače moglo prekinuti vaš san.

Ostale vijesti iz kategorije

  • 17:27
    19.1.2021.

    Crna Gora će krajem januara dobiti dovoljne količine Sinofarmove vakcine protiv koronavirusa, dogovoreno je tokom današnjeg sastanka između visokih predstavnika ove kineske kompanije i ministarke zdravlja Crne Gore Jelene Borovinić Bojović.

  • 17:00
    19.1.2021.

    Koronavirus potvrđen je kod još 425 osoba u Crnoj Gori od testiranih 1.577 uzoraka, saopšteno je iz Instituta za javno zdravlje (IJZ).

     

  • 22:08
    18.1.2021.

    Doručak je najvažniji obrok u toku dana, a stručnjaci kažu da je idealno prije samog obroka pojesti voćku koja je puna vitaminom C.

  • 17:08
    18.1.2021.

    Laboratorije Instituta za javno zdravlje, druge javne i privatne laboratorije koje se bave dijagnostikom infekcije novog koronavirusa su od poslednjeg presjeka završile analize i Institutu dostavile rezultate za 1.060 uzorka na novi koronavirus među kojima je ukupno registrovano 310 novopozitivnih slučajeva infekcije sa SARS-CoV-2.